Van prospect tot klant met printcampagnes
Juwelier Van den Bergh wijst met print de weg in de buyer journey
Maar liefst 70 jaar al is Juwelier Van den Bergh in Ramsel een gevestigde waarde. Met het ruime aanbod aan juwelen, uurwerken, en specifieke collecties voor verloven en trouwen, kunnen ze een brede klantportefeuille bedienen. De steeds groeiende collecties en de uitmuntende persoonlijke service, zorgen ervoor dat ze zich steevast kunnen blijven onderscheiden.
Naast een sterke online aanwezigheid, zet Juwelier Van den Bergh bewust in op printmedia. Zo wordt er een algemene brochure - gepersonaliseerd - naar het volledige klantenbestand gestuurd en in de regio groot Ramsel huis-aan-huis bedeeld. Bestaande en potentieel nieuwe klanten krijgen op deze manier een volledig totaaloverzicht van het aanbod.
De thematische brochures worden dan weer in de winkel zelf ingezet. Deze inspiratiegidsen vormen bijvoorbeeld voor trouwers een leidraad in het kiezen van de zo belangrijke trouwringen.
Voor detailshots en packshots van juwelen en uurwerken, kan Juwelier Van den Bergh meestal beroep doen op de professionele beeldbank van leveranciers en merken. Echter is het ook belangrijk om authentiek te communiceren en de eigen personen ‘achter’ de producten te kunnen tonen. Deze beelden hebben echter wel eenzelfde professionele look&feel nodig in de lijn van hoogwaardige productfoto’s. Een professionele fotograaf inschakelen is dan ook de boodschap!
Werken met een uitgebreide shotlist en inhoudelijk briefing heeft steeds onze voorkeur. Zo kan er gegarandeerd worden dat de foto’s steeds “on-topic” zijn, en dat ze - o.a. door de mix van verticale en horizontale beelden - ook voor verschillende communicatiedragers ingezet kunnen worden.